Ett ar gar fort.

Igar var det exakt ett ar sedan jag tog studenten. Det är otroligt vad fort tiden gar. Da jag tog studenten var jag inte orolig över vad som skulle hända, jag hade ju planer för ett helt ar.. nu har det aret snart gatt. Nu kommer min panik. Jag vet att jag vill till USA och där kommer jag nog att jobba som aupair igen. Men när jag kommer mig dit vet jag inte, först maste jag hitta en familj som verkar bra. Vad ska jag göra tills dess? Sa fort jag kommer hem ska jag försöka hitta ett jobb, men det kommer att bli svart. Jag vet en som flyttade till en annan stad för att jobba pa ica, det säger väl ganska mycket om hur svart det är att fa jobb där hemma. Jag har panik sa det skriker om det!! Här kommer i alla fall bilder fran den hittils bästa dagen i mitt liv :)

student

   
   
   
  

Dagen började med champangefrukost hos Maria därefter for vi till skolan för att fa betygen. Det var inte roligt att säga hej da till den bästa läraren jag har haft, men det är väl sant som mastes göra da man tar studenten :P Sedan begav vi oss till kyrkan och efter vi fatt alla vara blommor och mjukisdjur runt halsen gick vi till torget. Vi hade inte fatt tag i nagon skrinda och eftersom att vi trots att var en idrottsklass sa kunde vi ju ga, vi tog ett lakan och skrev "Foppa gick" pa det och björkriset och ballongerna höll vi i vara händer. Självklart gick vi pa gatan, vi gick till och med pa E4an! Det kommer jag aldrig att glömma :) Ingen bilist verkade bli sur pa oss, dom flesta tutade glatt :) Upp pa scen pa torget pratade Warre pa sitt sprak och Rickard översatte det med hjälp av teckensprak, det roliga är att Rickard hade ingen aning om vad Warre sa och Rickard kan inte teckensprak sa det hela sag mycket komiskt ut, och jaa.. det var nagot som hade kommits pa i sista sekunden :P Vi kände att vi ville spendera hela dagen tillsammans sa istället för att fara ut pa stan for vi till Asplunds stuga och sag pa fotboll, dansade, sjöng, badade osv. Även om jag inte älskade klassen sa saknar jag den.

SPID1 började med 29 elever, 9 tjejer och 20 killar. SPID4 slutade med 25 elever, 8 tjejer och 17 killar.
Klassen började med 2 kärlekspar och slutade med 3 andra.
Igar tog jag och kollade pa varat avslutningskort och räknade ut vilka som gjorde vad efter at.
Vi var 14st som flyttade söder ut, 7st var hockeykillar som flyttade för hockeyn, 3st av dom var tjejer som följde med sina hockeypojkvänner, 2st gör lumpen och jag da som är aupair :) Dom som stannade kvar jobbar, en pluggar och en har blivit pappa. Jag vet inte hur manga det är som fortfarande haller pa med sin sport, men jag gör inte det. Fast det beror ju pa att tyskarna är idioter och har inte insett att innebandy är en underbar sport :) Nog finns det innebandy här, men inte i staden jag befinner mig i, trots att det bor 400 000 här. Men jag angrar aldrig att jag gav upp innebandyn som var mitt liv.
Just nu maste jag se till att leva livet :P

Kommentarer från folket

Du får gärna skriva ner dina tankar och åsikter:

DITT namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kan se den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0