Maradona?

Hade en spelkväll för några helger sedan, hittade en lapp idag där jag skrivit ner några härliga "grodor"

Mika.
Mika tar upp ett kort och man ser hur hon tänker "det här blir lätt", sedan skrier hon ut:
- Ett land som ser ut som Italien!!!!!
Ingen fattar något förrän Mika slängde bort kortet, då slog det oss. Hon menade "ett land som ser ut som en sko".

Sanna.
Vi pratade om dyrbara saker, ska man sälja det eller ge det till barnen som arvegods i hopp om att värdet stiger.
- Man lämnar ju det till sina efterblivna.

Min "groda". Jag var stressad, jag hade några hundradelar kvar..
-Onera!!!!!!!
Självsäker som jag var så trodde jag att jag klarat det, tills dom berättade att det heter ju onanera.

Emma gjorde det inte lätt för mig då hon skulle beskriva "Maradona".
- I Spanien, en som håller på med tjurfäktning
- Matador?
-Nej, det är nog ett land. Eller det är nog en stad. Nej, det är en känd person! Det är nog en fotbollspelare. Det är i alla fall en känd person.
Jora, alla förstår väl att det är Maradona av den underbara beskrivningen!?

Kommentarer från folket

Du får gärna skriva ner dina tankar och åsikter:

DITT namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kan se den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0